Despre GPeC

Povestea noastra in cateva cuvinte: cum a pornit GPeC si ce reprezinta astazi - la 10 ani de existenta - pentru Comertul Electronic Romanesc.

Inceputul…

In 2005 faceam cunostina oficial cu piata de e-commerce, odata cu lansarea primei publicatii (tiparite!!) din Romania dedicate exclusiv comertului electronic. Este vorba de revista Link impreuna cu suplimentul Link 2 eCommerce (usor de retinut, nu? :)).

Link-2-eCommerce

La vremea respectiva, aproape toti ne credeau un pic ciudati :) ca ne-am ales sa scriem despre comertul online – un domeniu insignifiant in Romania. Poate doar cei cativa care erau direct implicati in piata aveau incredere in noi si ne sustineau in acest demers, desi nu de putine ori chiar ei ne intrebau prieteneste: “totusi, voi cum va autosustineti, pentru ca piata e extrem de mica?”…

Raspunsul este usor de intuit: ne descurcam cum puteam, apeland la prieteni (evident, neplatiti – doar tineri si entuziasti ca noi; tuturor ne era suficient doar sa ne vedem “numele la ziar” si sa primim felicitari din partea pietei pentru calitatea articolelor scrise :)). Iar asta ne facea sa continuam si sa vrem sa fim tot mai buni!

Televiziunile si publicatiile centrale nu aveau sectiuni dedicate mediului online, nici macar jurnalisti specializati in new media. Din putinele stiri cu focus pe e-commerce, majoritatea erau despre hackeri si fraude; noi, in schimb faceam analize de piata, publicam povestile de succes ale primelor magazine online si sfaturi despre cum sa ai o afacere pe Internet.

La doar 1 an de cand am lansat Link 2 eCommerce, ne-am dat seama ca viitorul este online, dupa ce am citit nopti la rand despre trend-urile din tarile din jur si vazand ca si in Romania accesul la Internet devenea tot mai permisiv pentru orice buzunar (cred ca va mai amintiti perioadele in care “impulsurile telefonice” erau extrem de scumpe si trebuia sa ai ceva bani ca sa iti permiti o conexiune dial-up… ce vremuri!).

Asa ca am luat decizia sa inchidem print-ul si sa ne axam doar pe online si tot atunci ne-am hotarat sa facem un eveniment dedicat pietei de comert electronic.

Asa s-a nascut, in 2006, Gala Premiilor eCommerce – un eveniment gandit sa rasplateasca eforturile putinelor magazine online existente si ale celor catorva companii de profil cu scopul de a incuraja o piata la inceput de drum, dar cu potential urias de crestere.

Gala Premiilor E-Commerce 2016De la idee pana cand a avut loc prima editie a Galei au trecut doar doua saptamani. In doar doua saptamani am facut inscrierile magazinelor online in Competitie si am incercat sa pregatim toata logistica de eveniment. Bineinteles, neavand niciun fel de experienta in organizari de evenimente, prima editie a fost “chinuita”: am intarziat inceperea ei cu o ora si jumatate, am avut nenumarate probleme tehnice si logistice, dar am facut-o si am avut multe de invatat atunci.

Ne-am ambitionat ca fiecare editie sa fie din ce in ce mai buna atat din punct de vedere organizatoric, cat mai ales din punct de vedere al complexitatii evenimentului. Am gandit un set complex de criterii de jurizare pentru magazinele inscrise in competitie si ne-am dorit sa fim transparenti in procesul de jurizare, acordandu-le tuturor participantilor rapoartele de evaluare.

Odata cu cresterea evenimentului si a pietei, a aparut nevoia de informatie. Tot mai multi participanti ne spuneau ca ar fi bine sa facem si o conferinta pe langa festivitatea de premiere pentru ca nu existau multe resurse de continut despre e-commerce la acea vreme.

Asa ca la a 5-a editie, a fost prima oara cand inainte de decernarea premiilor am organizat si un modul de jumatate de zi de conferinta cu invitatul special Bryan Eisenberg. Peste 300 de participanti au fost atunci in sala, iar Bryan era extaziat de audienta, fara sa isi fi imaginat vreodata ca acest lucru e posibil in Romania (o tara despre care, probabil, nici nu auzise).

De atunci, am folosit tot mai des titulatura GPeC (acronimul de la Gala Premiilor eCommerce), pentru ca evenimentul crescuse si nu mai insemna doar o Festivitate de Premiere, ci si Conferinta / Content.

In 2011, am lansat GPeC sub conceptul “Academia de E-Commerce”, primul eveniment din Romania care se desfasura timp de 6 luni pe an si sub umbrela caruia aveau loc alte evenimente stand-alone: Competitia Magazinelor Online, Conferinta, Workshop-uri, Cursuri, Festivitatea de Premiere.

De atunci, am pastrat conceptul si am incercat in fiecare an sa aducem lucruri noi, continut premium de la speakeri internationali consacrati si cat mai multe avantaje pentru magazinele inscrise in Competitia GPeC, tinand cont mereu de feedback-ul participantilor si al pietei.

GPeC astazi, la 10 ani de existenta

In 2015 sarbatorim primii 10 ani de GPeC, iar astazi – datorita voua – GPeC a devenit polul Comertului Electronic Romanesc, un singur loc in care gasesti tot ce te intereseaza despre e-commerce. Iata ce inseamna GPeC, la 10 ani de existenta:

  • Singurul eveniment de online din Romania care se desfasoara timp de 8 luni in fiecare an;
  • 2 editii GPeC Summit in fiecare an: Conferinta, Workshopuri, E-Commerce Expo, Investment, Networking si Party;
  • Unii dintre cei mai buni speakeri internationali, adusi de GPeC pentru prima oara in Romania: Bryan Eisenberg, Neil Patel, Chris Goward, Craig Sullivan, Geno Prussakov, Gary R. Beal, Matthew Woodward, Ivan Mazour (Ometria), Simo Ahava (NetBooster), Daniel Dubin (ClickTale), Andre Morys (Conversion Summit), John Ekman (Conversionista!), Caroline Hey (FACT-Finder), Julian Harris (Google UK), Todd ‘Turbo’ Watson (IBM), Manfred Stadler (IBM), Jacob Kildebogaard (WebJuice), Grzegorz Wojcik (Naspers), Jerzy Warchalowski (Google Poland);
  • Cea mai mare Competitie a Magazinelor Online desfasurata pe parcursul a 8 luni/an: peste 120 de criterii de jurizare, 2 etape de evaluare la momente diferite de timp, peste 20 de specialisti in Juriul GPeC, intalniri intre magazinele online si juriul competitiei pentru explicarea rapoartelor de evaluare – pe scurt, consultanta avizata pentru optimizarea conversiilor si cresterea vanzarilor;
  • Singura serie de cursuri intensive de comert electronic din Romania – Scoala de Vara de E-Commerce GPeC (5 zile de workshopuri si networking la munte cu unii dintre cei mai buni specialisti in e-commerce);
  • Decernarea Premiilor in Comertul Electronic Romanesc – Festivitatea de Premiere reprezentativa pentru Industria E-Commerce din Romania;
  • Cea mai mare comunitate de e-commerce: 6000+ reprezentanti de magazine online, specialisti in comertul electronic, companii de profil;
  • Lansarea Programului National pentru Certificarea Magazinelor Online Trusted.ro – prima Marca de Incredere din Romania (impreuna cu Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania);
  • Primele studii de piata la nivel national (2008 – la solicitarea ANCOM si 2012 – actualizare);
  • Furnizorul principalelor cifre, statistici si tendinte de evolutie ale pietei romanesti de comert electronic in fiecare an;
  • 750+ magazine online inscrise si auditate in cadrul Competitiei GPeC, de-a lungul celor 10 ani;
  • 300+ speakeri de top la evenimentele GPeC;
  • 5.000+ participanti la evenimentele GPeC;
  • 90% feedback pozitiv din partea participantilor;
  • Tehnologii de ultima generatie aduse de GPeC pentru evaluarea magazinelor online: Eye-Tracking, NeuroMarketing, UX Tools (ClickTale, Morae, Voice of Customer, Commerce Sciences).

Ne este foarte greu sa rezumam tot ce am facut in 10 ani de GPeC… Cel mai important este ca voi ne-ati fost mereu alaturi, voi sunteti parte din GPeC, iar impreuna scriem Istoria Comertului Electronic Romanesc! Va multumim!

Echipa GPeC

Andrei Radu GPeC

Andrei Radu

CEO & Founder GPeC si Co-Founder TRUSTED.ro

andrei.radu [at] gpec.ro

Raluca Georgescu digital marketing

Raluca Georgescu

Strategy & Marketing Manager GPeC

raluca.georgescu [at] gpec.ro

Bogdan Manolea TRUSTED

Bogdan Manolea

Co-Founder TRUSTED.ro

contact [at] legi-internet.ro

Liviu Taloi Ecompedia

Liviu Taloi

Co-Founder Ecompedia & Community Manager GPeC

liviu.taloi [at] gpec.ro

George Hari Popescu GPeC

George Hari Popescu

Communication Specialist & Online Editor GPeC & TRUSTED.ro

george [at] trusted.ro

Lucian Rotaru Social Media

Lucian Rotaru

PR & Social Media Executive GPeC & TRUSTED.ro

lucian [at] trusted.ro