Competitia Magazinelor Online GPeC 2015

Inscrie-ti magazinul online la cea de a 10-a editie a Competitiei GPeC: 120+ criterii de jurizare, 20+ specialisti in juriu, 2 etape de evaluare, 2 sesiuni de discutii cu membrii juriului. Castigi servicii in valoare de minimum 2.800 EUR! Ce mai astepti?

Treci de GPeC, treci testul de anduranta in e-commerce! Inscrie-te in competitie doar dupa ce ai citit tot!

Criteriile de jurizare GPeC sunt considerate, de 10 ani, drept un adevarat ghid despre cum sa ai un magazin online de succes. #feelingproud #thankyou :) Ne-au trecut prin maini peste 750 de magazine online, iar multe din ele sunt astazi pe primul loc in segmentul lor de piata.

Ceea ce oferim la GPeC nu este doar o competitie, ci un audit complex al afacerii tale online in asa fel incat TU sa vinzi mai mult. Nu uita, insa, zicala din batrani “Dumnezeu iti da, dar nu iti baga si in sac”, deci efortul trebuie sa fie comun. Daca poti trece de GPeC, ai toate sansele sa ai succes in e-commerce!

Citeste cu atentie regulile competitiei si investeste in afacerea ta!

  1. Sunt acceptate in Competitie exclusiv magazine online, respectiv website-uri care permit plasarea comenzilor prin Internet. Nu vor fi admise website-uri de tip “catalog electronic” care nu ofera posibilitatea lansarii unei comenzi online, singura exceptie reprezentand-o site-urile de Anunturi/Classifieds;
  2. Magazinele online trebuie sa aiba minimum 6 luni vechime pe piata, adica sa fi fost lansate si deschise publicului larg cel mai tarziu in luna septembrie 2014. Luam in considerare data de la care magazinele opereaza online si NU data inregistrarii domeniului*;
  3. Magazinele online trebuie sa intruneasca integral criteriile de preselectie. Staff-ul GPeC va audita fiecare magazin si va emite un raport in care sunt semnalate problemele identificate, precum si recomandari pentru remedierea lor. Dupa solutionarea acestora, magazinele sunt acceptate in Competitia GPeC 2015;
  4. Inca de la inscrierea in competitie, magazinele online vor fi testate din punct de vedere al functionarii corecte a procesului de comanda. Vom plasa comenzi de test explicite (mentionand, in clar, ca este vorba de comenzi care nu trebuie livrate, facute de staff-ul GPeC pentru a verifica functionalitatea procesului de cumparare);
  5. Pe langa comenzile de test de la inscriere care nu trebuie onorate/livrate de magazinele online, juriul GPeC va plasa si 1 singura comanda de mystery shopping pe parcursul desfasurarii competitiei (martie – noiembrie 2015). Aceasta comanda nu este marcata ca atare si, deci, trebuie livrata pentru a nota timpul de raspuns si profesionalismul serviciilor magazinelor inscrise in competitie. Coletul va fi returnat la livrare, iar cheltuielile de transport revin exclusiv in sarcina magazinelor participante**;
  6. Toate magazinele online inscrise in Competitia GPeC 2015 vor trece prin 2 (doua) etape de evaluare, tinand cont de criteriile de jurizare si vor primi rapoartele de audit, indiferent daca sunt desemnate castigatoare sau nu;
  7. Magazinele inscrise in Competitia GPeC 2015 au ocazia sa discute cu juratii asupra celor doua rapoarte de evaluare (fata in fata / prin skype / pe e-mail, in functie de agenda membrilor juriului) pentru a le fi explicate notele acordate si pentru a primi recomandari despre cum sa isi imbunatateasca afacerea si sa vanda mai mult;
  8. Inscrierea in Competitia GPeC 2015 presupune achitarea unei taxe de participare in valoare de minimum 250 EUR + TVA. Vezi politica de preturi si beneficiile pe care le ai (pe cele 3 paliere) si inscrie-te in Competitie spre binele tau;
  9. Inscrierea in Competitia Magazinelor Online GPeC 2015 se face completand formularul de inscriere pana la data de 27 Aprilie 2015, ora 23:59 (ora Romaniei);
  10. Ne rezervam dreptul de a accepta in Competitie doar magazinele online care sunt de acord si respecta standardele GPeC 2015, incepand cu regulamentul competitiei, criteriile de preselectie si de jurizare si pana la formatul evenimentului per ansamblu.

NOTE:

*Sunt considerate exceptii valide magazinele online care sunt lansate prin transformarea unui site de prezentare (fara posibilitatea de a comanda online) cu o vechime mai mare de 1 an, cat si magazinele cu o vechime mai mica de 6 luni, dar care sunt operate de o firma care detine cel putin un alt magazin mai vechi de 1 an. Vechimea in piata este verificata prin Internet Archive – Wayback Machine, data primului comunicat de presa, prima insemnare de pe blog, prezenta activa in social media etc.
 
**Juriul GPeC este instruit sa comande produse cu preturi rezonabile, care apar ca fiind in stocul propriu – astfel incat sa nu cream dificultati magazinelor participante. Vor fi considerate exceptii valide magazinele care comercializeaza servicii sau produse perisabile, agentiile de turism etc. unde nu se vor plasa comenzi de mystery shopping.

Criterii de preselectie GPeC 2015 – daca nu le indeplinesti, nu intri in Competitie!

Pentru a fi acceptat in Competitia Magazinelor Online GPeC 2015 si pentru a primi gratuit marca Trusted.ro pentru 12 luni, trebuie sa intrunesti integral criteriile de preselectie. Acestea reprezinta obligatii conform legilor europene in vigoare, dar si bune practici in comertul electronic.

Nu este nicio problema daca la momentul inscrierii nu indeplinesti toate criteriile de preselectie. Noi te auditam si iti spunem care sunt elementele care trebuie remediate – important este sa le solutionezi in timp util si conform recomandarilor noastre si te acceptam in competitie!

1. Informatii de contact

Conform legislatiei in vigoare, magazinul online prezinta pe site-ul sau (printr-un link pe prima pagina, cum ar fi sectiunea “Contact”) cel putin urmatoarele informatii:

  • Denumirea firmei care detine magazinul;
  • Numarul de inregistrare la Registrul Comertului (in cazul magazinelor online care opereaza in afara Romaniei, poate fi numarul de inregistrare de la autoritatea competenta a respectivei tari);
  • Codul de Identificare Fiscala;
  • Capitalul social (doar in cazul magazinelor care opereaza pe teritoriul Romaniei);
  • Adresa postala completa a sediului social si a punctelor de lucru (doar daca cele doua adrese nu coincid);
  • Cel putin un numar de telefon valid si cel putin o adresa de e-mail functionala;
  • Programul de lucru (zilele saptamanii si intervalul orar in care magazinul poate fi contactat de clienti altfel decat prin formularele online sau e-mail – de exemplu: telefonic, in showroom etc.);
  • Numarul de inregistrare la ANSPDCP in cazul magazinelor online care opereaza pe teritoriul Romaniei SAU existenta unei politici de confidentialitate in cazul magazinelor online internationale*;
  • Numarul marcii inregistrate la OSIM (doar daca este cazul);
  • Sigla TRUSTED (cu link functional, conform scriptului primit) doar in cazul magazinelor online care opereaza pe teritoriul Romaniei – sigla va fi afisata si verificata ulterior, dupa acceptul in competitia GPeC 2015.

*Sunt acceptate in competitia GPeC 2015 si magazinele online romanesti care nu sunt inca inregistrate la ANSPDCP, dar care ne demonstreaza ca au inceput demersurile necesare, completand formularul online de pe site-ul autoritatii (este gratuit si dureaza cateva minute) si ne ofera numarul de inregistrare al cererii/solicitarii depuse, ulterior ducand la bun sfarsit procedura de autorizare.

2. Specificatiile produselor/serviciilor

Magazinele online prezinta in paginile de produs principalele caracteristici ale produsului sau serviciului comercializat, conform art. 6 (1) a) din OUG 34/2014.

3. Pretul produselor/serviciilor

Magazinele online prezinta pretul total al produselor/serviciilor cu toate taxele incluse (sau modalitatea de calcul a pretului total) inainte de acceptarea contractului de catre utilizator;

4. Dreptul de retragere

Informarea consumatorilor cu privire la conditiile de exercitare a dreptului de retragere si punerea la dispozitie, conform legii, a modelului de formular de retragere. TRUSTED.ro pune la dispozitie un model de retragere si informatiile esentiale pentru consumatori;

5. Declaratii pe propria raspundere

La inscriere, magazinele online declara pe propria raspundere (prin bifarea campului “Am citit si sunt de acord cu Regulamentul GPeC 2015″ din cadrul formularului de inscriere) ca:

  • nu vor trimite mesaje comerciale nesolicitate (spam). Orice newsletter sau mesaj periodic transmis pentru promovarea magazinului (fie de catre magazin, fie de o alta entitate contractata de magazin) trebuie sa contina datele de identificare ale transmitatorului (cel putin: numele sau logo-ul magazinului, denumirea firmei care il detine, codul de identificare fiscala, numarul de inregistrare la Registrul Comertului, telefon, e-mail), precum si o procedura de desubscriere functionala*;
  • produsele comercializate nu sunt contrafacute;
  • intreg continutul de pe site este original sau magazinul foloseste resurse (imagini de produs, specificatii, video, text etc.) cu acceptul sursei (producator, furnizor etc.), fara sa incalce legea drepturilor de autor si conexe.

*Plangerile si raportarile utilizatorilor legate de trimiterea de spam in perioada desfasurarii GPeC 2015 atrag dupa sine excluderea din competitie si imposibilitatea participarii la editia GPeC 2016. 

6. Acordul utilizatorului asupra Termenilor si Conditiilor

Inainte de plasarea comenzii, magazinul trebuie sa ofere posibilitatea consumatorului de a citi un Acord sau Termenii si Conditiile de derulare a tranzactiei (considerate drept contract intre vanzator si cumparator) si sa isi exprime acordul cu acestea bifand faptul ca le-a citit si este de acord cu ele (bifa pusa de consumator reprezinta, conform legii, acceptarea contractului – de aceea este important sa nu existe bifa pusa by default);

7. Flux de comanda online functional

Intregul proces de comanda (de la adaugarea unui produs/serviciu in cosul de cumparaturi pana la finalizarea comenzii) trebuie sa fie functional, cursiv si lipsit de erori si sa se incheie cu un ecran sau cu un e-mail de confirmare a comenzii. Staff-ul GPeC 2015 va plasa comenzi de test explicite pentru verificarea functionalitatii procesului de comanda;

8. Link catre ANPC

Conform legii, magazinele online romanesti sunt obligate sa afiseze pe prima pagina un link functional catre site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Sunt exceptate de la regula magazinele online care opereaza in afara Romaniei;

9. Adrese de e-mail specifice si proceduri

Magazinele online publica pe site:

  • o adresa de e-mail pentru raportarea incalcarii drepturilor de autor (poate fi de tipul “[email protected]”, publicata, de exemplu, in Termeni si Conditii – unde “dpi” este acronimul de la “drepturi de proprietate intelectuala”);
  • datele de contact ale unei persoane care are in atributii concilierea amiabila in cazul clientilor nemultumiti. Acest mecanism de conciliere interna trebuie sa fie functional si clientul trebuie sa primeasca un raspuns la problema ridicata in maximum 14 zile calendaristice;

10. Autorizari in functie de produsele comercializate

In anumite cazuri, in functie de produsele comercializate, magazinele online trebuie sa se inregistreze sau sa puna un link, conform legii, la autoritatile din domeniu (ex: magazinele online care comercializeaza produse alimentare, arme, aur, medicamente etc.);

11. Politica de returnare a produselor

Magazinele online specifica, in clar, ca respecta politica de returnare a produselor in 14 zile calendaristice pentru consumatori, ceruta de Directiva Drepturilor Consumatorilor (cu exceptia cazurilor unde legea prevede derogari – vezi exemplul produselor perisabile etc.);

12. Garantia produselor comercializate

Magazinele online publica pe site (de exemplu, in “Termeni si Conditii”) conditiile de garantie si service (unde este cazul pentru service) pentru produsele comercializate si se obliga sa le respecte intocmai, precum si serviciile post-vanzare promise clientului (daca exista astfel de servicii suplimentare). De asemenea, magazinele sunt obligate – conform legii – sa mentioneze existenta garantiei privind conformitatea produselor;

13. Modalitatile de plata si de livrare a produselor

Magazinul online va mentiona in clar si cat mai vizibil, in asa fel incat clientul final sa fie instiintat – inainte de plasarea comenzii – despre:

  • modalitatile de plata acceptate, iar in cazul magazinelor care accepta plata online prin card se va mentiona si procesatorul de plati (text sau logo-ul procesatorului cu link catre website-ul acestuia);
  • modalitatile de livrare (ex: prin curier propriu, printr-un serviciu de curierat extern mentionand numele acestuia, ridicare de la sediul magazinului etc.);
  • daca se fac livrari internationale – se precizeaza cand este cazul;
  • orice alte conditii suplimentare – unde este cazul (ex.: varsta minima impusa cumparatorului, cantitatea minima de produse comandate etc.);

14. Magazinele care vand produse adult

In cazul magazinelor online care comercializeaza produse destinate publicului adult, acestea nu trebuie sa contina materiale cu caracter obscen fara o avertizare prealabila explicita (opt-in) de tipul “Site web destinat persoanelor de peste 18 ani. Daca nu aveti peste 18 ani, va rugam sa nu intrati in acest site. (Optiune – Intru sau Ies)”.

NOTA:

In cazul in care inca nu indeplinesti inca integral criteriile de preselectie, dar vrei sa participi la GPeC 2015, poti completa formularul de inscriere pentru ca noi te auditam si iti spunem unde ai probleme si cum sa le remediezi. Dupa ce le solutionezi, te acceptam in competitie.

Grupe si categorii de concurs

Cand te inscrii in Competitia GPeC, lupti cu forte egale! Nu ar fi corect sa comparam un magazin online recent lansat cu altul care are deja traditie in piata, la fel cum nu putem compara un magazin care vinde produse cu altul care vinde servicii. Fiecare business are specificul lui si nu amestecam mere cu pere. De aceea, trebuie sa iti alegi o singura grupa si o singura categorie de produse comercializate, reprezentative pentru afacerea ta.

Grupe: Start-up, Experienced sau Professional?

Exista 3 grupe principale in functie de vechimea in piata. Tu in care te incadrezi?

  • Start-up – magazine cu o vechime de minimum 6 luni, dar mai putin de 1 an*
  • Experienced – magazine cu o vechime de minimum 1 an, dar mai putin de 2 ani**
  • Professional – magazine cu o vechime de peste 2 ani***

*Vechimea in piata reprezinta perioada de timp de cand magazinul a fost lansat si accesibil publicului larg, NU data inregistrarii domeniului. Ca sa poti participa la GPeC 2015, trebuie sa ai un magazin lansat cel mai tarziu in luna septembrie 2014 pentru a intruni conditia celor 6 luni vechime.

Magazinele online cu o vechime de minimum 6 luni dar mai putin de 1 an, care apartin unor brand-uri cunoscute (care au, eventual, si prezenta offline) vor fi incadrate in grupa Experienced sau Professional in functie de traffic ranking in Alexa si de acceptarea platilor online prin card.

**Vor fi incadrate automat in grupa “Experienced” si magazinele care au o vechime mai mare de 2 ani, dar care nu intrunesc criteriile specifice grupei “Professional”;

***Sunt inscrise in grupa “Professional” magazinele online care intrunesc urmatoarele criterii:

  • au minimum 2 ani de existenta in piata (au fost lansate cel tarziu in luna februarie 2013);
  • au traffic ranking in Alexa mai mic de 200.000 la momentul inscrierii;
  • accepta plata online prin card;

Categorii in functie de produsele/serviciile comercializate

Dupa ce ti-ai ales grupa, va trebui sa optezi pentru o singura categorie de concurs – cea care reprezinta core business-ul tau:

  • Alimentare si Bauturi (ex.: catering, comenzi mancare, produse bio, fast-food, fructe, legume, conserve alimentare, ceaiuri, cafea, bauturi alcoolice, bauturi racoritoare, dulciuri etc.);
  • Anunturi (ex.: anunturi auto, imobiliare, produse sau servicii de la persoane fizice/classifieds etc.);
  • Articole sportive si Timp liber (ex.: aparate fitness, echipamente sportive, ciclism, ski, body-building, accesorii sport, articole de vanatoare si pescuit, corturi, barci, saci de dormit, activitati de relaxare, site-uri de jocuri online, sex shop etc.);
  • Auto, Moto si Utilaje (ex.: masini si accesorii, utilaje industriale, piese de schimb, service, consumabile, piese si subansamble etc.);
  • Bebelusi, Copii, Jucarii (ex.: articole pentru copii, articole de igiena si sanatate pentru bebelusi, hainute, jocuri, jucarii, patuturi, carucioare, leagane, premergatoare, accesorii etc.);
  • Birotica si Papetarie (ex.: dosare, registre, hartie, bloc-notes, tehnica de birou, instrumente de scris si corectat, rechizite scolare, consumabile, tipizate, bibliorafturi, echipamente profesionale tipar, accesorii etc.);
  • Cadouri si Bijuterii (ex.: bijuterii, ceasuri, albume, rame foto, decoratiuni, suveniruri, obiecte de arta, colectii, antichitati, cadouri haioase, cadouri personalizate etc.);
  • Carti, Reviste, Publicatii, Muzica si Film (ex.: librarii online, edituri, anticariat, carti de specialitate, ghiduri, atlase, planuri de orase, ziare, reviste, periodice, portaluri de informare si revista a presei, cd-uri cu muzica, dvd-uri filme, muzica si filme download-abile etc.);
  • Casa, Gradina si Unelte (ex.: mobilier, articole de uz casnic si menaj, materiale de constructii, accesorii, home appliances, bricolaj, finisaje, parchet, lambriuri, gresie, faianta, covoare, usi etc.);
  • Ceasuri
  • Echipamente de Securitate si Supraveghere (alarme, supraveghere video, sisteme anti-efractie, sisteme anti-incendiu, interfoane etc.);
  • Fashion (ex.: imbracaminte, incaltaminte, lenjerie, costume de baie, accesorii de moda, confectii si tricotaje, colectii, genti, curele, ochelari de soare, palarii, esarfe, margele etc.);
  • Florarii online (ex.: flori, aranjamente forale, coroane de flori etc.);
  • Health & Beauty (ex.: cosmetice, tratamente, farmacii online, suplimente alimentare, produse pentru slabit, parfumuri, creme, machiaj, lotiuni, geluri, SPA, centre specializate etc.);
  • IT&C, Electronice si Electrocasnice (ex.: calculatoare, componente PC, notebook, telefoane, echipamente audio-video, foto, HI-FI, imprimante, retelistica, sisteme GPS, software, jocuri PC si console, TV, frigidere, aer conditionat, electrocasnice mici si mari, accesorii etc.);
  • Mobila
  • Pet Shop (ex.: hrana si accesorii, produse pentru sanatatea si igiena animalelor, jucarii pentru animale etc.);
  • Produse Organice si Naturale
  • Reduceri Colective (ex.: agregatoare/site-uri de reduceri colective);
  • Servicii (ex.: asigurari, bilete la spectacole/concerte/filme, consultanta, cursuri, servicii electronice platite etc.);
  • Shopping Club (magazine online exclusiviste care necesita inregistrare ca utilizator pentru a vizualiza ofertele);
  • Supermarket, Mall, MarketPlace (magazine cu o gama diversificata de produse care inglobeaza foarte multe categorii de produse comercializate);
  • Turism (ex.: produse destinate calatoriilor, genti de voiaj, trolere, rucsacuri, serviete, borsete, rezervari de bilete de avion, vacante, sejururi, calatorii, rezervari hoteluri etc.);

Pentru fiecare categorie care inregistreaza minimum 2 participanti, se va acorda cate un premiu pe baza punctajelor obtinute in urma jurizarii. Daca vor exista categorii cu 1 singur participant, premiul nu se va acorda.

In cazul in care exista domenii de activitate neacoperite de categoriile de concurs, te rugam sa ne contactezi cu propunerile tale. Ne rezervam dreptul de a infiinta noi categorii in functie de interesul manifestat de participanti.

Taxa de participare

Inscrierea in Competitia GPeC 2015 este o investitie, nu o cheltuiala! Te vei convinge singur cand vei vedea avantajele pe care le ai!

Exista 3 pachete de beneficii din care poti alege:
  • Pachetul STANDARD – 250 EUR + TVA
  • Pachetul PREMIUM – 325 EUR + TVA
  • Pachetul PLATINUM – 550 EUR + TVA

Indiferent de pachetul ales, vei obtine servicii in valoare de minimum 2.800 EUR, deci ai numai de castigat!

Beneficii in valoare de minimum 2.800 de euro. ROI 100% garantat.

Cand iei decizia daca merita sa te inscrii in Competitia GPeC, pune-ti macar urmatoarele intrebari: Cat cheltuiesc lunar pe AdWords? Cati bani am platit pentru platforma magazinului online? Ce buget am cheltuit pe SEO? Cat in PPC? Cat in Facebook?

Toate sunt importante si tu stii cel mai bine cifrele, cat si ROI-ul pentru fiecare. Noi iti spunem atat: inscriindu-te la GPeC, vei sti care sunt punctele slabe ale magazinului tau online si ce trebuie sa faci ca sa le remediezi si sa vinzi mai mult! ROI 100% GARANTAT.

Vezi ce avantaje majore ai si ce servicii primesti daca te inscrii la GPeC 2015!

Este bine sa stii
  • Termenul limita de inscriere in Competitie este 27 Aprilie 2015, ora 23:59;
  • Taxa de inscriere in Competitia Magazinelor Online GPeC 2015 se va plati la cursul de schimb RON/EUR din ziua emiterii facturii fiscale;
  • Taxa se va achita integral la inscriere, in baza facturii transmise electronic la adresa de e-mail mentionata in formularul de inscriere. Ai grija sa completezi o adresa de e-mail valida si verificata frecvent pentru ca acolo vei primi atat factura, cat si toate informatiile despre actiunile GPeC 2015;
  • Este bine sa stii ca pana cand plata nu este confirmata, magazinul tau nu va fi auditat din punct de vedere al criteriilor de preselectie si nu vei fi acceptat ca participant in Competitia GPeC 2015;
  • Valoarea taxei de inscriere nu este returnabila.
Discount de grup

Esti agentie de web development sau vrei sa inscrii mai mult de 3 magazine online in Competitia GPeC 2015? Ai parte de preturi preferentiale: pentru mai mult de 3 magazine inscrise la GPeC 2015, taxa de participare va fi redusa cu 10% pentru fiecare din ele. Nu trebuie decat sa ne contactezi inainte de a face inscrierile si sa ne anunti asupra numarului de magazine participante din partea ta pentru a-ti putea oferi discount-ul.

Ce mai astepti?

Completeaza formularul si inscrie-te in Competitia GPeC 2015;

Beneficiile Magazinelor Online inscrise la GPeC 2015
Valoarea serviciului pe piata Pachetul STANDARD Pachetul PREMIUM Pachetul PLATINUM
Audit profesionist (120+ criterii de evaluare; 20+ specialisti in juriu; 2 etape diferite de jurizare) 2.500 EUR

 

Acordarea Marcii de Incredere TRUSTED.ro (gratuit pentru 12 luni) 120 EUR

Acces la Intalnirile Consultative GPeC (2 sesiuni x aprox. 60 minute fiecare – discutii asupra rapoartelor de jurizare cu auditorii) 180 EUR

Participare la Festivitatea de Decernare a Premiilor Gala Premiilor eCommerce, editia a X-a (Noiembrie 2015) Inclusa in taxa de inscriere in Competitie 1 LOC GRATUIT 2 LOCURI GRATUITE 3 LOCURI GRATUITE
Participare la GPeC Summit 11-12-13 Mai 2015 (acces la toate cele 3 zile de eveniment: Conferinta, Expo, Workshopuri) 207 EUR/bilet 3-Day-Pass

 

2 BILETE GRATUITE 3 BILETE GRATUITE
Participare la GPeC Summit Noiembrie (Conferinta – 1 zi) 69 EUR/bilet

 

2 BILETE GRATUITE 3 BILETE GRATUITE
Discount 10% participare la Scoala de Vara de E-Commerce GPeC (Bran, Moeciu, 26-31 August 2015) 67,5 EUR

 

 

Implementare Commerce Sciences (Behavioral Marketing Tool – 1 luna/Growth Plan) 295 EUR

 

 

TAXA DE INSCRIERE IN COMPETITIA GPeC 2015 250 EUR+TVA 325 EUR+TVA 550 EUR+TVA

Nu ai voie sa ratezi!

Auditul GPeC cu cele peste 120 de criterii de evaluare este esential pentru orice magazin online!